Enszo

Az önmagába záródó zen kör. A mindent és a semmit jelenti egyben. Az alapokhoz való visszatérést, a folytonos körforgást, az állandó megújulást szimbolizálja.

Motiváció

Who honors those we love with the very life we live?
Who sends monsters to kill us
and at the same time sings that we'll never die?
Who teaches us what's real and how to laugh at lies?
Who decides why we live and what we'll die to defend?
Who chains us?
And who holds the key that can set us free?
It's you!
You have all the weapons you need!
Now fight!"

RKC Level I

Koan a tanulásról

"Mester és tanítványa ülnek egy fa alatt.
A mester 17 a tanítvány 70 éves.
A mester nem mond semmit, a tanítvány nem kérdez semmit.
Majd felállnak és hazamennek"

Célok 2012

Fő célok:
- Vállmobilitás bal=jobb
- Adho Mukha Svanasana
- Elemelés 200kg
- Testsúly max 90kg-júliusra
=>Jelenlegi: 94,6kg_feb 22-n

- +1 cél

Egyéb célok:
- Sig Klein Challenge 32kg-al
- Brutal Minimalist Fitness
- Sissy Test
- C&P 48kg
- USSSST 200ism

- Német tanulás folytatása

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

10 1 (1) 20 min (1) 21 15 9 kb1 (1) 21 15 9 kb2 (1) 21 15 9 kb3 (1) 2x13km bringázás (1) 2 arm swing (92) 2 arm swing 200 (7) 3as lepcso (1) 3x5x5 (1) 3 kör/1 (1) 5 kör/1 (1) barbara (1) bicepsz (1) bj wo cp (3) bj wo cs (1) bj wo swing (5) blogajánló (2) burpee (2) c.c. (27) cf with kb (18) cindy (1) clean and press (18) clean squat (6) c & pp (1) deadlift (21) double swing (1) edzésterv (7) egeszseg (1) egyéb (1) egyéb edzés (97) értékelés (7) etk könnyű nap (8) etk közepes nap (7) etk nehéz nap (7) etk változatos nap (15) fekvőtámasz (2) felülés (2) goblet squat (2) gondolatok (5) gyurugyakorlatok (2) h2h (1) h2h swing (1) húzódzkodás (55) janda (15) ju jitsu erősítés (3) kaja (13) kb300 1 (1) kb300 2 (1) kb300 3 (1) kb circle (1) kb deadlift (2) kb komplex (3) kb sdhp (1) kép (8) kgb (1) kh flippflopp (1) koan (1) mark iii (7) michael (1) military press (66) my bj cp (15) my bj cs (14) my bj pullup (6) my bj swing (15) my elizabeth (1) my fight (4) my fran (1) my ju jitsu (17) my tabata (51) one arm swing (13) one arm swing 150 (5) one leg deadlift (1) pistol (33) plank (4) push up (2) rehab (8) rkc prgmin swing (12) rkc prgmin tgu (10) snatch (12) snatch 100 (22) snatch 200 (4) squat (1) swing (2) te (1) testzsír (1) tgu (22) the 4000 (1) thruster (2) tolódzkodás (4) trifecta (6) tyler (1) video (27) vo2max (19) vo2max gy (5) vo2max k (5) vo2max kimérés 1 (1) vo2max kimérés 2 (1) vo2max n (5) xmas challenge (1) xtrakönnyű nap (6) xtraközepes nap (5) xtranehéz nap (9) xtraváltozatos nap (5) Címkefelhő

Értékelő és összegző_2010. 08. 17.

felfant 2010.08.17. 22:23

"Valaminek a vége mindig valami újnak a kezdete!" - szokás mondani, bár én ezt egy kicsit most megfordítanám, hiszen most inkább az új kezdet a fontosabb!

Ennek apropóján azt gondoltam, írok egy rövid összegzést, mi is történt azóta, hogy elkezdtem az ismerkedést a kettlebellel, mint a "hardware"-el, és az RKC-vel, mint a "szoftware"-el (Ezt a terminológiát Lakatos Péter Senior RKC blogján volt alkalmam olvasni, de azt gondolom, ezt nem is lehet jobban elmagyarázni, kölönösen az én mérnöki agyamnak :) ), RKC Instruktorrá avanzsálásomig.  :)

Mi is volt a motiváció?!

Gyakorlatilag mióta az eszemet tudom mindíg sportoltam valamit. Ez alatt főként a labdajátékokat (foci), és a harcművészeteket értem. De mivel egy alföldi, pontosabban egy Szolnok melleti kis községből származom, a minőségi munkára, különösen megfelelő irányítás mellett, vajmi kevés lehetőségem volt. Majd főiskolára felkerültem Pestre - ez 1996-ban történt (hááát nem most volt :) ), és megismerkedtem a Ju-Jitsuval. "Szerelem" volt első edzésre, bár az akkor tanult technikákat, főként a hatékonyság vonatkozásában, ma már erőteljesen megkérdőjelezném... A Jitsu edzéseket természetesen súlyzós edzésekkel egésszíthettük ki, de ezek gyakorlatilag klasszikus testépítő edzések voltak. Az izmok fejlődtek, ergó nőtt a súlyom is, ezzel párhuzamban azonban lassultam is, ez pedig nem volt túl szerencsés. Majd 2000-ben elkerültem Veszprémbe. Itt ismerkedtem meg Varga Tamással (Ju-Jitsu 3.dan) aki gyökeresen változtatta meg a szemléletemet a harcművészetek terén. Aztán teltek az évek és 2005 október 8-án nekifuttam az 1. danos övvizsgámnak. Ezt továbbra is főként klasszikus "testépítő" jellegű edzésekkel igyekeztem támogatni, bár éreztem, hogy ez nem az igazi, de akkor még nem volt más. De a célom már akkor is az volt, hogy ha egyszer eljutok a fekete övig, nem szeretnék olyan gyakorlóvá válni, aki a "bort iszik és vizet prédikál" kategóriába tartozik (és hát valjuk be azért akadnak ilyenek jónéhányan, és ezt most ágazattól függetlenül modom), és értem ez alatt a 30-40 esetleg 50-es testzsírszázalékkal igét hirdető Sihan-okat és Sifu-kat. Nekem ez soha nem fért össze. Az általam is vallt alapelvet Csata Balázs RKC (majdnem II :) ) a blogján már kivállóan "megfogalmazta" itt, miszerint: "Testesítsd meg azt, amit tanítasz, és csak azt tanítsd, amit megtestesítesz."  Aztán 2008 januárja környékén az egyik klubtársam mutatott egy újságban egy fotót, amin egy félmeztelen, szikár pasi (ma már tudom, hogy Pavel :) ) egy fogantyús vasgolyót tart. A fotó mellett a kettlebell felirat díszelgett, és mivel a barátom nem tud angolul, engem kérdezett, hogy mit jelent a szó, és hogy hogyan kell kiejteni és hogy hallottam e már erről, mert hogy a Brazil Ju-Jitsusok előszeretettel használják edzéshez. Mivel nem nagyon állt össze a kép egy vasgolyó és a lábasjószágok (kettle) nyakába akasztandó harang (bell) között, utánnanéztem a dolognak. Innen pedig már egyenes volt az út. A 2. dan vizsgámra (2008. 06. 21) már (többé-kevésbé) RKC elveknek segítségével készültem, és nem kicsit dobott az erőnlétemen. Bár akkor még nem kértem instruktor segítségét - így csak isteni csodának tulajdonítom, hogy nem sérültem meg komolyan - hamar rájöttem, hogy ez így nem lesz jó (pláne, hogy tudtam, hogy egy időre elhagyom az országot). Először Ervin (RKC II) és Rita (RKC) KGB szemináriumára látogattam el, majd Csíky Ferenc RKC-t kerestem fel. A kintlétem első éve után azonban világossá vált, hogy ez így sem az igazi, az a megoldás, ha magam is elsajátítom az alapokat a lehető legmegfelelőbb módon, egy RKC instruktori képzésen. És most itt vagyok! :)

De lássuk csak számokban, hogy mi is történt az elmúlt 2 és fél évben:

Testsúly (179cm-es testmagasság mellett) :

  • 2008 márciusa: 98kg;
  • 2010 januárja 102kg (a diétám nem volt az igazi :) ) 
  • 2010 augusztus 96kg stabilan ("csinálható" diéta; a súlyom 5 éve nem volt ennyi :) )
  • 2010 decemberig a cél a 90kg stabilan, de ha 92 lesz, akkor sem leszek szomorú :)

Teljesítmény:

Nyomás:

  • 2008 februárja: 3x a 3-as létra 24kg-al; a 32kg-ot meg sem  tudtam indítani
  • 2009 október 17: 40kg kiment jobbal és ballal is
  • 2010 decemberig a cél a 48kg

Snatch 24kg-al

Sérülés:

  • Rengeteget küzdöttem combizomhúzódással, a foci miatt.
  • 2008 óta gyakorlatilag semmi, pedig még ma is rendszeresen eljárok focizni. :)

Sosem voltam élsportoló, nem is volt célom, a teljesítményemet azonban mindíg javítani akartam, úgy, hogy az a Jitsu-mat támogassa (funkcionalitás), hogy mellette nem sérülök le (prehab, esetleg rehab), mivel fiatalabb már nem leszek, ez sem elhanyagolható szempont. :) Időközben megismerkedtem az SMR-el hallottam, olvastam az FMS-ről és Z-ről, új táplálkozási rendszerekkel találkoztam (Paleo, Warrior Diet, Eat-Stop-Eat).

Tényleg úgy érzem, hogy az útnak még csak az elején járok!

Amit még megtanultam: 

  • Sosem késő elkezdeni!!!
  • Ne legyünk lusták változtatni azon, amiről a szívünk mélyén tudjuk, hogy nem jó nekünk, és csak azért nem teszünk semmit, mert az a kényelemes!

És mi a te sztorid?! :)

Címkék: gondolatok értékelés

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://enszokettlebell.blog.hu/api/trackback/id/tr432218723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ubalazs 2010.08.18. 01:11:24

Azt kell, hogy mondjam...én sem tudtam volna szebben elmondani azt, ahogy eljutottam a célomig...az RKC instruktori címig....ami azt jelenti számomra, hogy a tanulás, az most kezdődik csak igazán...:)
Nagyon sok a hasonlóság a Te illetve az én történetem között...és azt hiszem, hogy nem mi vagyunk így az egyetlenek...:)

BazsiRKC 2010.08.18. 06:55:55

Ez a bejegyzés igazán nagyot szólt!!! :)

Ritchy · http://kettlebellhardstyle.blogspot.com/ 2010.08.18. 07:54:12

Még egyszer gratulálok! Szépen leírtad a fejlődést, csak tanulni lehet belőle!

felfant · http://enszokettlebell.blog.hu/ 2010.08.18. 20:01:58

@ubalazs:
Szia Balazs!
Udv nallam, es koszonom a dicseretet! Megtisztelo!
Orulok hogy talalkoztunk es egyutt kuzdhettuk vegig "A mi hetvegenk"-et! (majd teszek fel kepeket, ugy majd talan konnyebb lesz beazonositani :) )
Ezt imadom meg az RKC rendszerben, hogy a manapsag (fokent anyagi erdekektol vezerelve) sajnos szethuzo harcmuvesz tarsadalmat ujra osszefogja (legalabb is a hasonlo gondolkodasuakat), sot akar baratokka is teszi!

felfant · http://enszokettlebell.blog.hu/ 2010.08.18. 20:02:51

@BazsiRKC:
Orulok, hogy tetszett! :)
Volt kitol ihletet es motivaciot meritenem! ;)

felfant · http://enszokettlebell.blog.hu/ 2010.08.18. 20:03:54

@Ritchy:

Koszonom a gratulaciot meg 1x... :)
... es az elismero szavakat is!
süti beállítások módosítása